Adventsutmaning #2

december 4, 2016

God morgon och glad andra advent!

Hur har det gått för er i veckan? Lyckades ni klara hela utmaningen? Vi kämpade på hårt och träningsvärken gör sig fortfarande påmind 😉 Vi hoppas i alla fall att ni är lika peppade som vi är inför nästa veckas utmaning!

Syftet med vår utmaning nu i december är ju att peppa er! Det är lätt att glömma bort träningen så här innan jul. Förhoppningsvis får ni en spark i baken och tar er tiden att göra dessa lätta övningar hemma, det gör i alla fall vi!

 

foto-2016-12-03-14-32-26

Om ni missade förra utmaningen hittar ni den här! Varje söndag fram till jul kommer vi att komma ut med en ny adventsutmaning som passar alla! Det spelar ingen roll om du är otränad eller vältränad utan huvudsaken är att du gör ditt bästa utifrån den nivån du själv är på! Du behöver inte heller några redskap, vilket gör att du lätt kan göra övningarna hemma.

reverse-plank

Adventsutmaning #2
  • 2 minuter jägarvila
    Varje dag ska du göra 2 minuter jägarvila. Se bilden nedan.
    Otränad: Sprid ut dem över dagen och ta 30 sekunder i taget.
    Tränad: Sitt 2 minuter utan paus!
  • 2 minuter ”reverse” planka.
    Varje dag ska du göra 2 minuter ”bakvänd” planka. Se bilden ovan.
    Otränad: Sprid ut dem över dagen och ta 30 sekunder i taget.
    Tränad: Sitt 2 minuter utan paus!

Glöm inte bort att kommentera hur det går för dig, vi är så nyfikna!! 🙂

jagarvila

No Comments Yet.

Kommentera